Roger Mira: “Dissabte 9 de Novembre a les 18.00 en la Plaça de les Aules ens manifestarem contra el tancament del nostre mitjà públic”

Quan l’any 1989 es va posar en marxa RTVV, tant canal 9 com Ràdio 9 eren considerades dues eines fonamentals per dotar a la ciutadania d’un servei públic proper, plural i divulgatiu de la nostra llengua i la nostra cultura.

Ara, 24 anys després, anys marcats per una pèssima gestió de l’ens, la nostra televisió, la nostra ràdio, hauran de tancar per una decisió política adoptada pel Govern de la Generalitat.

Sense entrar al fons de la qüestió des de Compromís creem en tres motius bàsics que han dut al tancament de la corporació RTVV: la corrupció dels seus dirigents, la parcialitat amb la que s’ha conduit aquest servei públic, que ha fet caure l’audiència fins a valors irrisoris, i a la nefasta gestió que des del Consell ha hagut de l’ens considerant-ho un mer element propagandístic i amb el consegüent endeutament per a les arques valencianes.

Segons el portaveu comarcal de Compromís Roger Mira, “no podem com a societat ser aliens a aquesta presa de pèl, i tots plegats hem de mobilitzar-nos per a que Canal 9 i Ràdio 9, primer no es tanquen i després per aconseguir, mitjançant una gestió eficaç, una televisió i una ràdio públiques, de qualitat i en la nostra llengua”

Per tot això Mira ha fet la següent crida, “Compromís donarà suport a la manifestació que en defensa de RTVV tindrà lloc dissabte 9 de Novembre a les 18.00h en la Plaça de les Aules de Castelló de la Plana per defensar la nostra televisió, la nostra ràdio i els/les treballadors/es que les conformen”.