La candidata en la llista de Compromís-Primavera Europea, Mònica Àlvaro, s’ha reunit avui, junt a més membres de Compromís, amb representants de les plataformes “ Columbretes Netes, Petroli No” i “Plataforma anti-fracking comarques de Castelló”, per analitzar els perills als quals es sotmeten les comarques de Castelló per un model energètic que duu necessàriament a un col·lapse i la fallida.

Segons ha exposat Àlvaro “ les nostres comarques han passat de ser terres de saqueig per a l’urbanisme i el formigó desaforat, a ser un territori per maltractar, destroçar i fer malbé perquè molts pocs puguen fer negoci, baix eixe miratge energètic que ens fa avançar cap a l’abisme; el desastre del Castor, les autopistes d’alta tensió com la projectada entre Almassora i Morella, les prospeccions del fracking, les incineradores de residus venudes com plantes de valorització energètica, les mines en els llocs menys apropiats, o ara la recerca de petroli en les Columbretes, són tot reflex del mateix; una aposta energètica irracional, santificada pel PP i PSOE per mantindre el control en les grans corporacions econòmiques i evitar l’autoproducció”.

Àlvaro ha replegat les inquietuds de les plataformes per dur a la Unió Europea propostes com el veto a nivell de tota la unió a la pràctica de la fractura hidràulica “ de res val que per exemple França haja prohibit aquesta pràctica, mentre s’estiga avançant amb el tractat TTIP de la Unió amb els Estats Units d’Amèrica, que facilitarien a les gran multinacionals nord-americanes poder actuar en Europa com fan en els EUA, i demanar contraprestacions si cap Estat europeu els impedeix per exemple, la pràctica del fràcking; per això cal avançar cap a un model energètic europeu que permeta vetar en tot el territori aquesta pràctica.

Des de Compromís s’ha defensat la necessitat d’avançar a nivell europeu cap a un model energètic verd “ precisament al País Valencià, i a tot l’Estat Espanyol, tenim el clima perfecte per a poder desenvolupar i ser capdavanters en energia solar fotovoltaica, i per contra, el Govern Rajoy s’ha dedicat a privatitzar el sol i punir econòmicament als productors d’energia renovable, mentre estan apostant per sistemes i models que no generen cap tipus de riquesa, sinó al contrari; ni el fracking, ni el Castor, ni el petroli de les Columbretes van  a generar llocs de treball de manera significativa, i per contra, es poden carregar sectors estratègics sencers com són la pesca o el turisme.

Per eixe motiu, s’ha coincidit en la importància d’aquests comicis europeu, per poder dur a les institucions comunes altres polítiques per fer frotn a les actuals amenaces “ si la gent que ara està movent-se per l’estima al territori, el proper diumenge vota en consciència, serà la garantia de que els nostres interessos vagen a tindre una veu potent i nítida a Europa. PP i PSOE han apostat per un model que ens ha dut fracking, prospeccions petrolieres, autopistes de Molt Alta Tensió, o magatzems de gas en zona sísmica com el Castor, i ara, més que mai, hem de dir-los que no, i per això saben, les plataformes, que les Columbretes,  i els nostres pobles i comarques i la seua gent, són per a nosaltres, als únics que ens devem, cosa que els grans partits no poden dir

Compromís recoge las propuestas de “Columbretes Netes, petroli no” y la “plataforma anti_fracking comarques de Castelló”, para llevarlas en Europa-

La candidata en la lista de Compromís-Primavera Europea, Mònica Àlvaro, se ha reunido hoy, junto otros miembros de Compromís, con representantes de las plataformas “ Columbretes Netes, Petroli No” y “Plataforma anti-fracking comarques de Castelló”, para analizar los peligros a los cuales se someten las comarcas de Castelló por un modelo energético que lleva necesariamente a un colapso y al fracaso”.
Según ha expuesto Àlvaro “ nuestras comarcas han pasado de ser tierras de saqueo para el urbanismo y el hormigón desaforado, a ser un territorio para maltratar, destrozar y echar a perder para que muy pocos puedan hacer negocio, bajo ese espejismo energético que nos hace avanzar hacia el abismo; el desastre del Castor, las autopistas de alta tensión como la proyectada entre Almassora y Morella, las prospecciones del fracking, las incineradoras de residuos vendidas como plantas de valorización energética, las minas en los lugares menos apropiados, o ahora la investigación de petróleo en las Columbretes, son todo reflejo de lo mismo; una apuesta energética irracional, santificada por el PP y PSOE para mantener el control en las grandes corporaciones económicas y evitar la autoproducción”.
Àlvaro ha recogido las inquietudes de las plataformas para llevar a la Unión Europea propuestas como el veto a nivel de toda la unión a la práctica de la fractura hidráulica “ de nada vale que por ejemplo Francia haya prohibido esta práctica, mientras se esté avanzando con el tratado TTIP de la Unión con los Estados Unidos de América, que facilitarían a las gran multinacionales norteamericanas poder actuar en Europa cómo hacen en los EE.UU., y pedir contraprestaciones si algun Estado europeo los impide por ejemplo, la práctica del fràcking; por eso hay que avanzar hacia un modelo energético europeo que permita vetar en todo el territorio esta práctica.
Desde Compromís se ha defendido la necesidad de avanzar a nivel europeo hacia un modelo energético verde “ precisamente en el País Valenciano, y en todo el Estado Español, tenemos el clima perfecto para poder desarrollar y ser líderes en energía solar fotovoltaica, y por el contrario, el Gobierno Rajoy se ha dedicado a privatizar el sol y punir económicamente a los productores de energía renovable, mientras están apostando por sistemas y modelos que no generan ningún tipo de riqueza, sino al contrario; ni el fracking, ni el Castor, ni el petróleo de las Columbretes van a generar puestos de trabajo de manera significativa, y por el contrario, se pueden cargar sectores estratégicos enteros cómo son la pesca o el turismo.
Por ese motivo, se ha coincidido en la importancia de estos comicios europeo, para poder llevar a las instituciones comunes otras políticas para hacer frente a las actuales amenazas “ si la gente que ahora está moviéndose por el aprecio en el territorio, el próximo domingo vota en conciencia, será la garantía de que nuestros intereses vayan a tener una voz potente y nítida en Europa. PP y PSOE han apostado por un modelo que nos ha llevado fracking, prospecciones petroleras, autopistas de Muy Alta Tensión, o almacenes de gas en zona sísmica como el Castor, y ahora, más que nunca, tenemos que decirles que no, y por eso saben, las plataformas, que las Columbretes, y nuestros pueblos y comarcas y su gente, son para nosotros, a los únicos que nos debemos, cosa que los grandes partidos no pueden decir precisamente.